APP VRAGEN

1.Aanmelden

Vul in je NGF nummer CIJFERS ACHTER DE STREEP   aan de voorkant van je pas. Je hebt de barcode (achterop),en  je e-mailadres. Hiermee kan je in de app een account aanmelden. Daarna kan je qualifying kaarten en oefenkaarten registreren, je kan kijken wat je vrienden presteren en je eigen vorderingen bijhouden.
N.B.: In verband met de veiligheid kan je niet meerdere accounts aanmaken met hetzelfde e-mailadres.

Ik heb geen smartphone/gebruik de app niet, kan ik dan toch mijn score digitaal inleveren?
Ja, via je telefoon, tablet of computer met internetverbinding ga je naar mijn.golf.nl. Daar kan je net als bij de app een account aanmaken (zie hierboven) en je scorekaarten digitaal inleveren.

Ik ben wel geregistreerd bij de NGF, maar ik krijg een foutmelding bij het aanmaken van een account. Hoe kan dat?
Iedereen met een actueel NGF-nummer kan een account aanmaken en als marker optreden en/of vrienden zoeken. Lukt dit niet, stuur dan even een mail met je NGF-nummer naar info@thedunes.nl dan helpen wij je zo snel mogelijk verder.

GEGEVENS KWIJT ?  FORMULIER INVULLEN EN TERUGSTUREN

    Wat is mijn NGF NummerWat is mijn barcode

    2.The Dunes als golfvriend

    Hoe voeg ik The Dunes of mijn vrienden toe?
    Voeg The Dunes of je andere golfvrienden toe door op het ‘plusje’ links bovenin je tijdlijn te drukken. Kies voor de optie ‘Zoek binnen deze app’. Zoek vervolgens op naam, of NGF-nummer. Heb je vrienden en/of vriendinnen die de app nog niet gebruiken? Nodig hen dan heel eenvoudig uit door op het plusje te drukken en de optie ‘Uitnodigen voor deze app’ te kiezen. Je kunt dan vervolgens kiezen uit WhatsApp, e-mail, sms of ander social media kanalen.

    Ik kan mijn golfvriend of vriendin niet vinden.
    Je vriend of vriendin heeft waarschijnlijk nog geen actief GOLF.NL-account. Vraag je vriend of vriendin om de app GOLF.NL te downloaden.
    Of
    Je vriend of vriendin heeft in de instellingen aangegeven dat hij/zij niet gevonden wil worden door andere mensen. Deze instelling kan jouw vriend zelf weer aanpassen in zijn/haar app.

    Wat staat er op mijn tijdlijn?
    Op je tijdlijn zie je alles wat je vrienden hebben gedaan op de golfbaan. Waar en hoe ze hebben gespeeld en welke awards ze hebben gewonnen. Jouw vrienden kunnen ook zien wat jij hebt gedaan.

    Hoe kan ik een vriend verwijderen?
    Door de naam van de vriend naar links te schuiven kan je een vriend uit de vriendenlijst verwijderen.

    3.Golfen

    Kan ik dezelfde scorekaart die ik in de app heb ingevoerd ook op op de club inleveren?
    Nee, je moet één manier van invoeren van je score kiezen, anders wordt de scorekaart dubbel verwerkt.

    Kan ik officiële wedstrijdkaarten en buitenlandse kaarten verwerken via de app?
    Nee, wedstrijdkaarten en rondes die je gespeeld hebt in het buitenland kun je niet via de app registeren.
    Dit kan alleen via de systemen van jouw golfclub.

    Kan ik ook rondes over 9-holes invoeren?
    Ja, alle banen en lussen die officieel beschikbaar zijn bij de NGF zijn in te voeren in de app GOLF.NL. Vanaf 1 januari 2018 kan je meerdere 9-holes kaarten op één dag indienen.

    Ik speel nooit een Qualifying kaart. Kan ik de app dan gebruiken?
    Ja, je kunt ook oefenkaarten invoeren in de app GOLF.NL. Schuif de slider\knop ‘Qualifying’ naar links om een oefenkaart in te voeren. Je hebt dan geen marker nodig.Kan ik zonder een marker een qualifying scorekaart invoeren?
    Nee, je qualifying kaart moet altijd ‘ondertekend’ zijn door een marker die ook een account heeft van de app. (zie hiervoor uitleg boven: voeg The Dunes toe als vriend om als marker op te kunnen treden)

    Aan welke voorwaarden moet een scorekaart en mijn marker voldoen?
    Bekijk hier de voorwaarden.

    Wat gebeurt er als ik een qualifying ronde ben begonnen en halverwege besluit deze te beëindigen?
    Zodra je qualifying ronde bent begonnen, kun je deze niet meer annuleren zonder dat het impact heeft op jouw handicap. Het ‘zomaar’ annuleren van een scorekaart resulteert in een 0,1 stijging van je handicap. Als je een geldige reden had om je ronde te beëindigen, kan de handicapcommissie van je club de kaart alsnog verwijderen.

    Kan ik mijn scorekaart nog aanpassen na het afronden?
    Na het afronden van de scorekaart wordt er een samenvatting van de scorekaart getoond zodat je deze kan controleren. Indien een verkeerde marker is geselecteerd kan de speler deze nu wijzigen en de kaart opnieuw naar de juiste marker versturen. De kaart wordt naar je vereniging gestuurd.  Voor het aanpassen of wijzigen van ingevoerde scorekaarten moet je dan ook bij je vereniging zijn.

    Moet ik mijn papieren scorekaart invullen en bewaren?
    Als je digitaal je score hebt ingeleverd, dan hoef je de papieren scorekaart niet meer te bewaren of op de club in te leveren.

    Heb ik internet nodig om een scorekaart in te voeren?
    Tijdens het starten en afronden van je ronde heb je internet nodig. Gedurende je ronde niet.

    Ik kan geen qualifying scorekaart invoeren, hoe kan dat?
    Voor het gebruik van de app is een technische koppeling gemaakt tussen de clubs en GOLF.NL. We streven naar een landelijke dekking, maar zijn hierbij afhankelijk van de golfclubs en hun softwareleveranciers. Op dit moment is 98% van de golfclubs aangesloten en kunnen dus bijna alle golfers via de app qualifying-kaarten spelen.
    Klik op de volgende link om te zien welke golfbanen nog niet gekoppeld zijn: KLIK HIER
    Mocht jouw club er niet bij staan, dan zou je kunnen informeren bij jouw golfclub naar de status van de samenwerking tussen jouw club en de app.

    4.Mijn Spel

    Kan ik notificaties uitzetten?
    In het tabblad ‘profiel’ kun je notificaties voor op je telefoon uitschakelen.

    Mijn handicap klopt niet, wat nu?
    Het kan zijn dat je handicap in de app verschilt met die van je club, of op ngfhandicap.nl. Dit zit hem waarschijnlijk in de software van de club die jouw scorekaarten niet (correct) uitwisselt. Neem in dat geval contact op met de handicap-commissie van je golfclub waar je lid bent, zij kunnen contact opnemen met de softwareleverancier.

    Wat zijn awards?
    Onder het kopje ‘prestaties’ kun je precies zien welke awards je hebt gewonnen voor bijzondere prestaties. Bijvoorbeeld voor het verbeteren van je handicap, het aantal banen dat je hebt gespeeld, je birdies en eagles of de highscore in aantal stablefordpunten. Ook kun je zien op welke plaats je staat in de Handicap Ranking en de Stern Birdieranking.

    5.Profiel

    Kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen in de app?
    Nee, je persoonsgegevens kun je alleen wijzigen bij de golfclub waar jij je NGF-registratie hebt lopen. Deze gegevens worden vervolgens automatisch aangepast in de app GOLF.NL.

    Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
    Druk bij het login scherm op ‘wachtwoord vergeten’. Na het invullen van je emailadres ontvang je een email waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

    Wat moet ik doen als mijn mailadres waarmee ik inlog in de app GOLF.NL verkeerd staat?
    Stuur even een mail naar app@golf.nl en wij resetten je mailadres zodat je opnieuw kunt registreren met je correcte mailadres.

    6.Overige

    Hoeveel vrije ruimte heb ik nodig op mijn smartphone?
    Je hebt ongeveer 50 MB vrije ruimte nodig om de app te installeren.

    Is de app GOLF.NL gratis?
    Ja, de app is en blijft gratis.

    In welke talen is de app GOLF.NL beschikbaar?
    Op dit moment is de app alleen beschikbaar in het Nederlands.

    Staat je vraag er niet bij, stuur dan een e-mail naar app@golf.nl met je NGF-nummer erbij, dan kunnen we je snel helpen! 

    [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
    Scroll to top